Szüksége van rá! De nekem akkor se kell!

A legjobban akkor szoktam nevetni amikor egyszerű vállalkozók azzal érvelnek, hogy az ő termékük vagy szolgáltatásuk azért jó, mert az embereknek szüksége van rá. Ekkor természetesen engem is megakarnak győzni, hogy a termék vagy szolgáltatás nekem is feltétlen szükséges a boldogságomhoz, az egészségemhez, stb. Ekkor én is mint az emberek 95%a szépen megköszönöm, hogy elmagyarázta nekem ezt a fantasztikus lehetőséget és szépen továbbállok.

Hogy miért? Lássunk egy példát. Amerikában pár éve nagy sikert aratott az úgynevezett Happy Hot Dog Man. A készülék lényege, hogy a virslit úgy vágja be, hogy sütés/főzés után kis emberre hasonlító valamit kapunk. A teljes készlet ami 4 formálót és 2 kechup és mustár fejet tartalmaz 11 dollárba került. Véleményem szerint néhány dollárnál nem került többe az előállítása ennek, így a cégnek busás haszna származott belőle. A termékből rengeteget eladtak. Hagy kérdezzem meg, kinek van szüksége erre? Senkinek! Nem az a lényeg, hogy a te termékedre szüksége van-e az embereknek vagy sem. A lényeg, hogy akarják vagy sem. Egy jó marketinges ezt építi ki. Ebben segít az AIDA. Erről bővebben itt olvashatsz: http://mediapedia.hu/aida-modell.
A jó reklámnak erre kell építenie. Mert az a lényeg, hogy meg akarja venni vagy sem. Lényegtelen, hogy nincs szükséged szép virsli emberre, önparkoló autóra, okos TV-re vagy DVD visszatekerőre, a lényeg, hogy akarják megvenni.
Szóval akkor a videó, nekem nagyon tetszett:


Megjegyzések